søndag den 9. december 2012

Trut-truttelut!

Fanfaren og afbrydelsen af juleølsanmeldelseskavalkaden skyldes at denne anmeldelse omhandler øl nr. 200 der anmeldes. I løbet af 2012 har der utilsigtet, uundgåeligt og med vilje i alt sneget sig tre dobbeltanmeldelser ind, så antallet af anmeldelser følger ikke helt antallet af forskelligt øl. Har i anledning af jubilæet valgt endnu en fremragende amerikansk IPA.

Wipe out IPA 7,0 % IPA fra Port Brewing. Brygget i San Diego style. Frugtig og syrlig humlet start der efterfølges af dejlig tør- og bitterhed. Der er anvendt hele 5 humlesorter. Det giver en uforlignelig kompleks humleprofil. Kanon, 6 skumfiduser.


What a evening! Samme aften gensmagtes West Coast IPA fra Green Flash (står lidt gemt bag Wipe out - det behøver den nu ikke gøre)

#203/200
 

4 kommentarer:

  1. Hvor er denne ualmindelige dejlige øl købt?

    SvarSlet
  2. Høkeren, Ravnsborggade. Glad for at du kunne lide den! Jeg skaffer også en West Coast IPA fra Green Flash brewing til dig når den kommer på lager igen.

    SvarSlet
  3. Dejligt - det vil jeg glæde mig til. Tror at jeg vil opsige min ølkasse, og selv tage nogle smut-ture til KBH...Er der andre steder end Høkeren du kan anbefale at besøge?

    SvarSlet
  4. Toft Vin Islands brygge (send Line derhen!); Vinbørsen Nordre Frihavnsgade; Kihoskh Sønder Boulevard; Ølbutikken Istedgade

    SvarSlet