fredag den 21. juni 2013

Braunstein

Min arbejdsplads havde arrangeret ølsmagning af bryggeriet Braunsteins produkter. Da jeg var lidt medarrangør måtte jeg jo dukke op, selv om deres produkter her på siden ikke er blevet anmeldt specielt positivt. Troede egentlig jeg havde smag nogle af dem før, men det lader til at alle var nye bekendtskaber på bloggen. Noter noget kortfattede...
Sympatisk nok af den økologiske slags

Økologisk hvede, 5 %. Klar øl trods ufiltreret. Banan og citrus i smagen. Lidt skarp eftersmag. Tre skumfiduser.

Økologisk blond ale, 5 %. Meget maltet med karamel og bitre nødder. Igen lidt skarp eftersmag. Tre skumfiduser.

Økologisk ipa 6 %. Mildt humlet med lidt lakridsagtig smag. Traditionel engelsk stil som er noget anonym. 2-3 skumfiduser.

Økologisk pilsner 4,7 %. Her er det tæt på at blive kedeligt. Hvor er kanten til de traditionelle storbryggerier? Jeg kan ikke fange noget smag eller duft at beskrive. Ikke decideret dårlig, men kun en-to skumfiduser.

Økologisk brown ale 6 %. Let chokolade duft. Karamel og let chokolade smag. Til gengæld ikke så bitter som ellers typisk for øltypen. Så det må give 3-4 skumfiduser.

Økologisk porter 7 %. Svær at erkende både duft og smag. Mest af brændt malt. Porter? Næ ... 1-2 skumfiduser.

Heritage 2012 10,1 %. Porter, der efterfølgende er lagret. Rosiner og bitter chokolade i både duft og smag. Let syrlig eftersmag i en i øvrigt kompleks øl. Klart Bedst i Test! 4-5 skumfiduser.

De stiler efter eget udsagn ikke efter det ekstreme og deri må jeg medgive dem at de har ret. Kan dog ikke helt se deres store berettigelse på den danske ølscene. Undtagelsen var Heritage. Jeg har tidligere prøvet deres 2011 udgave der ikke huede mig, men årgang 2012 var fin. Og med slagtilbuddet 6 for 100 kr. efter smagningen, røg der en god håndfuld med hjem i posen.

#368-374

Ingen kommentarer:

Send en kommentar