søndag den 22. december 2013

Barley wine fra Nørrebro


Little Korkny Ale, 12 % barley wine årgang 2008 fra Nørrebro bryghus. Barley wine er ikke noget jeg har gjort mig så meget i tidligere. Intens duft af svesker. Meget vinøs i munden, med dyb smag af svesker, rosiner, chokolade, vanilje, karamel og krydderier. Afsluttes af en let syrlig eftersmag som er en mellemting mellem eddike og rødvin, mest over i rødvinsdelen. Dette er en kompleks øl(type) hvor smagsindtrykkene ikke just kan siges at holde sig diskret i baggrunden. Med den samtidigt høje alkoholprocent, er det virkelig en øl, der kalder på nydelse og fordybelse. Jeg skal nok lige have tilvænnet mig til det vinøse indtryk men er sikker på, at det kun er et spørgsmål om tid. Jeg stanger halvkarakteren 4-5 skumfiduser ud til denne fine øl.

#576

Ingen kommentarer:

Send en kommentar