søndag den 6. juli 2014

Roskilde festival 2014

Da jeg tilbage i februar var i Colombia blev jeg gjort opmærksom på, at Roskilde festivallen havde sat gang i en konkurrence, hvor man kunne hjælpe dem og Carlsbergs "mikrobryggeri" Jacobsen med at lave en festival øl: ”Vil du være med til at udvikle en ny Roskilde-øl i samarbejde med Husbryggeriet Jacobsen?”  Jeg fandt via et wifi spot mulighed for at anmelde min interesse og fremhæve mine næsten 20 ganges deltagelse på festivallen samt eksistensen af denne blog. Efter hjemkomst fra turen lå der denne besked i indbakken:

Tak fordi du var med!
Der var meget stor deltagelse i konkurrencen om at få lov til at være med til at skabe en Roskilde Festival-øl i samarbejde med Jacobsen.

Vi har nu fundet vores tre deltagerer. Du er desværre ikke blevet udvalgt, men vi er meget interesseret i og fascineret over din store øl-interesse.
Det kan godt være, vi kontakter dig igen, når øllen er færdig, så du kan smage og anmelde/bruge den i din blog el.lign.

Og så ser vi frem til at se dig på dette års festival!

Et par uger før festivallen startede så jeg øllet omtalt og skrev tilbage at jeg da nu var klar til at anmelde øllet. Svaret kom hurtigt:

Hej Andreas,

Jeg har sendt dine informationer videre til vores madformidlere, som er dem, der har kontakten med bloggerne.

De har udvalgt nogle, som har anmeldt øllen.

Jeg er ked af, du ikke var med i den pulje..

Nå, hvis Roskilde og Jacobsen ikke vil komme til Dude Beering, så må Dude Beering tage til Roskilde. Torsdag eftermiddag blev den første smagt, og den blev drukket lidt uden koncentration for jeg regnede med at købe flere i løbet af festivallen. Men allerede et par timer senere var torsdagens lager udsolgt og jeg nåede kun en enkelt fredag før der blev meldt alt udsolgt. Heldigvis smagte jeg denne anden nogenlunde koncentreret, med følgende resultat:

Roskilde festival øl 6,0 % pale ale fra Jacobsen. Blød og lækker ale hvor den tilsatte appelsin smages fint. God fyldighed i øllet. Til gengæld falder humlingen lidt for diskret ud. Bitterheden er helt ren og lidt skarp. Som enkeltstående øloplevelse ikke unik men i festival sammenhæng har den ikke megen konkurrence og er klart bedste køb. Derfor, men kun derfor fire skumfiduser.



Og lav så noget mere til næste år, tak!

#715

Ingen kommentarer:

Send en kommentar