onsdag den 17. maj 2017

Cantillon - igen

Der må være ved at ske et eller andet med mig og min ølsmag for efter foregående ganske fine oplevelse måtte jeg ud i endnu et surt indkøb fra Cantillon, denne gang en vildtgæret med hindbær!

Rosé de Gambrinus, 5 % lambic med hindbær. Denne opskænkning byder på noget mere kulsyre end Bruocsellaen. Duften er meget henad den samme, mindre træ, mere mødding, næsten noget svovl og så lidt hindbær. Den indleder skarpt, en blanding af sur eddike og træet bitterhed, hvorefter hindbærsmagen bløder lidt op. Det er dog slet ikke sødt eller overdrevent frugtvammelt, kun lige en diskret antydning om, at der er kommet hindbær i. Det ville man jo nok ane på farven. I bagkanten mærkes den vilde mikrobielle flora som syre, yoghurt og masser af funk. Det skulle tage mig nogle år at nå så langt, at jeg med velbehag kunne nyde lambic, men nu ved jeg hvilken retning flaskehalsen peger i det næste stykke tid. 5 skumfiduser.

#1512

Ingen kommentarer:

Send en kommentar