torsdag den 29. marts 2018

Tiny Rebel

Tiny Rebel er et bryggeri i det sydlige Wales. Fra en spæd begyndelse i 2012 er de vokset til et foretagende med 110 ansatte og eksport til 35 lande. De fortæller selv historien her. Jeg havde tidligere kun stødt på dem en enkelt gang så med denne beskedne smagning af to af deres øl, får jeg tre-doblet mit samlede erfaringsgrundlag.

Beer Money Inc, 6 % ipa. Lidt halvtung malt og lidt marmeladefrugt er de dufte jeg fanger. Starter også tungt frugtigt henad skotsk ale for derefter at slippe al humle smag og kun efterlade en ret ren og pågående bitterhed, der virker lidt skærende. Ender således som en art Dr . Jekyll/Mr Hyde, uden dog at den pæne del er vildt prangende. 3 skumfiduser. Man kan tilsyneladende også få et spil til sin mobil med samme navn som øllet!


Orange Mocha Frapp Stout, 7 %. Kaffe, kakao, vanilje og let røg rammer min næse. Røg og kaffe er de første smagsindtryk. Dernæst lidt bitter chokolade førend der afsluttes med en syrlighed, der er kraftigere end hvad den ristede malt burde frembringe. Ølnavn og etikettetegning leder tanken hen på tilsat appelsin men det fremgår ikke af indholdsfortegnelsen. Efter nogle slurke er jeg vænnet lidt til syrligheden, der ikke længere fremstår så markant. En lidt anderledes stout med det kraftige fokus på kaffe (og syrlighed) - jeg finder det lidt for enstrenget. Tre skumfiduser.



Tiny Rebel rammer således med deres anden optræden på bloggen lidt midt i den bløde mellemvare hvor de også var at finde første gang.

#1710-1711

Ingen kommentarer:

Send en kommentar